Данный форум является архивом сайта www.eestimamki.ee


  • Страница 1 из 1
  • 1
Форум для мамочек Эстонии » КУРСЫ » Уроки эстонского языка » Урок 6. Группа В 1 (ответы жду до 07.11 на e-mail eestikeelekursus@gmail.com)
Урок 6. Группа В 1
OlgaNi Дата: Вторник, 02.11.10, 10:43:37 | Сообщение № 1


Группа: Удаленные

Teema: isiksuse põhitüübid
Alateema: umbisikuline tegumood.Minevik

1.Loe läbi tekst isiksuse põhitüüpidest, neid on kokku 6, järgmistes tundides jätkame. Koosta uute sõnadega vähemalt 5 lauset. Tõlgi kirjalikult vene keelde 1 peatükk.
Isiksuse põhitüübid

1. Praktiline isiksustüüp
Asjalik, konkreetne, praktiline, alalhoidlik, tagasihoidlik, otsekohene, püsiv.
Eelistab tegevusi, mis nõuavad kehalisi võimeid (käe- ja sõrmeosavust, koordinatsiooni) ning praktilist taipu. Meeldivad ülesanded, mis on objektiivsed ja konkreetsed, seotud mitmesuguste töövahendite, seadmete, masinate käsitsemisega või asjadega, loomadega, taimedega. Vähem sobivad ülesanded, mis nõuavad isikupärast väljendusoskust, intellektuaalsust, sotsiaalset tundlikkust, suhtlemisoskust. Ei meeldi ebamäärased ülesanded ja olukorrad, kus inimeste tähelepanu on koondatud temale. On harva originaalne, eelistab kasutada juba tuntud, läbiproovitud töömeetodeid ja -võtteid. Tahab rohkem omaette töötada. On pigem osavõtja kui liidri rollis. Väärtushinnangud on tavapärased, suunatud ainelisele tarbimisele.

Sobivad ametid: metsavaht, tehnoloog, kaevur, trükkal, torude paigaldaja, helitehnik, laevamehhaanik, keevitaja, mööblitisler, lendur, masinist, rätsep, postiametnik, kokk, pagar, laohoidja, telefonimontöör, müürsepp, laborant, filmioperaator jne

2. Intellektuaalne isiksustüüp
Analüütiline, teadmishimuline, kritiseeriv, tunnetuslik, võimekas, mõtisklev, keskendumisvõimeline, sõltumatu, vähenõudlik.
Tegeleb meelsasti materiaalse, sotsiaalse ja vaimse maailma tunnetuslike küsimuste ja probleemidega. On loomupäraselt uudishimulik, teadmishimuline. Tal on tarve mõista, seletada, prognoosida kõike seda, mis toimub meie ümber ja meis endis. On orienteeritud mõtestatud tegevusele (mitte asjastatud tegevusele nagu praktiline isiksustüüp), info kogumisele ja analüüsimisele, probleemide lahenduste otsimisele, tulemustele ja saavutustele nii teaduses kui ka muudel aladel. Väldib olukordi, mis on rangelt reglementeeritud (reeglite ja käskudega paigas). Seejuures on ise distsiplineeritud, mõtetes ja tegudes täpsust nõudev. Väldib ajuvabadust.

Sobivad ametid: kuraator, lennundustehnoloog, geneetik, neuroloog, füsioloog, teadustöö assistent, andmebaaside administraator, keemik, hambaarst, lendur, statistik, psühhiaater, joonestaja, lastearst, tolliametnik, teadustöötaja jne.

2.Umbisikuline tegumood. Minevik
Сегодня посмотрим как образовать прошедшее время безличной формы.
Образуется также как и настоящее, только к основе пробавляяем окончание ti/di и при отрицании ei+tud/dud

räägi+ti - говорили
ei räägi+tud не говорили

laul+di пели
ei laul+dud не пели

исключения:
söödi ei söödud
joodi ei joodud
toodi ei toodud
looi ei loodud
löödi ei toodud
nähti ei nähtud
müüdi ei müüdud

3.Kirjuta harjutus umbisikulises tegumoes: a) olevikus; b) minevikus
1. Sünnipäevapeost (teatama) … oma külalistele juba varakult, kas (kirjutama) … kutse või (helistama) ….
2. Peole (paluma) … tulla õigeaegselt.
3. Sünnipäeval (õnnitlema) … sünnipäevalast ja (külastama) … teda kodus.
4. Kui (elama)… eramajas, siis ilusa ilmaga (korraldama) … pidu aias, kus (kasvatama) … kauneid lilli ja viljapuid.
5. Külalistel (lubama) … aiaga tutvuma.
6. Sünnipäevalast (tervitama) … lauluga ja ei (unustama) … maha lilli ning ka väikest kingitust.
7. Tavaliselt (meisterdama) … mõni vajalik ese, (joonistama) … pilt või (heegeldama) … väike linik.
8. Kõige rohkem (rõõmustama) … sellise kingituse üle, mida parajasti (vajama) … .
9. Sünnipäeval (pildistama) … sünnipäevalast ja külalisi.
10. Peol (lõbutsema) …, aga ei (jutustama)… sellest, kuidas (töötama)… .
11. Pidu (lõpetama) … külaliste poolt ja (tänama) … sünnipäevalast meeldejääva peo korraldamise eest.
12. Sellist sünnipäevapidu (mäletama) … veel kaua.

4. Rühmita sõnad vastavalt tunnusele. Kui teed õigesti, saad igasse tulpa kümme sõna.

-takse -dakse -akse
……… ……… ……
Õppima, lugema, saama, kuulma, kuulama, saatma, tegema, laulma, pesema, naerma, kukkuma, minema, olema, mõtlema, jooma, viima, müüma, ostma, nägema, parandama, panema, suplema, käima, vaidlema, sõitma, hääldama, ütlema, õmblema, jääma, tooma.

5.Tõlgi eesti keelde.
На празднике пели и танцевали. В путешествие оформляют стаховку. На пляже не спят.
В театре не разговаривают. Мне позвонили до обеда. Цветы ставят в вазу. Этот дом построили быстро. С детьми разговаривают спокойно.

Sõnavara:
eelistama предпочтитать
alalhoidlik степенный
tagasihoidlik скромный
taip осторумие
väljendusoksus умение выражать
koondatud обращено, устремлено, сокращены (на работе)
omaette сам с собой
väärtushinnangud ценности (в смысле человеческие ценности)
meelsasti с удовольствием
uudishimulik любопытный
teadmishimuline жадный до знаний
vältima избегать
võimekas властный
mõtisklev размышляющий
keskenduma сосредоточится
sõltumatu независимый
nõudlik требовательный
vaimne духовный

 
DVOINJASKI Дата: Среда, 03.11.10, 12:27:40 | Сообщение № 2


Группа: Удаленные

OlgaNi, а вот эти тексты про типы характера...их только прочитать, для себя перевести и все?

Сообщение отредактировано DVOINJASKI - Среда, 03.11.10, 12:28:36
 
OlgaNi Дата: Среда, 03.11.10, 12:58:48 | Сообщение № 3


Группа: Удаленные

DVOINJASKI, да. Потом будет ещё 4 текста в след уроках - и тогда мы сможем уже и о своих характерах рассказать. Просто сразу всё многовато и тяжеловато. Будем постепенно.
 
DVOINJASKI Дата: Среда, 03.11.10, 14:18:03 | Сообщение № 4


Группа: Удаленные

OlgaNi, хорошо, ясно)
 
OlgaNi Дата: Понедельник, 08.11.10, 16:21:10 | Сообщение № 5


Группа: Удаленные

Девочки! Я очень извиняюсь, я сегодня не успеваю всё проверить и сделать анализ. Я постараюсь все сделать завтра.
 
OlgaNi Дата: Вторник, 09.11.10, 16:25:41 | Сообщение № 6


Группа: Удаленные

Анализ работ.

Получила только 4 работы,
сдали - dvoinjashki, vi6enka, cherry i sеntsija

Какие были ошибки - в безличной форме в основном в словах, где в корне при изменении происходит чередование, например -
minema - minnakse, vaidlema - vaieldakse. panema - pannakse. kuulma - kuuldakse
väitma - ma väidan
käima - käiakse
если корень заканчивается на ta, то этого не стоит боятся - küpsetatakse, много слов где tata вполне нормально!
В остальном более менее.
как всегда очень порадовали предложения, молодцы.

Новый урок я повешу завтра в первой половине дня. На работе небольшой завал.

 
Форум для мамочек Эстонии » КУРСЫ » Уроки эстонского языка » Урок 6. Группа В 1 (ответы жду до 07.11 на e-mail eestikeelekursus@gmail.com)
  • Страница 1 из 1
  • 1
Поиск: