Teema: Isikususe põhutüübid (jätk)
Alateema: umbisikuline tegumood (kinnistamine - закрепление) 1.Loe läbi tekst järgmistest isiksuse põhitüüpidest. Valige tekstide alt lünka (10–21) sobiv sõna ja kirjutage igasse lünka valitud vastuse ees olev täht (A–P). Ühte lünka sobib ainult üks sõna. Neli sõna jääb üle.
3. Kunstniku tüüp ehk artistlik isiksustüüp
Isikupärane, originaalne, sõltumatu, tundlik, paindlik, impulsiivne, idealistlik, väljendusrikas, loominguline.
On väga originaalne ja individualistlik. Soovib hallist (10) -------------- erineda. Talle meeldib oma isikupära väljendada sõnades, helides, (11)........................ aga ka kehaliselt (näideldes ja tantsides). Teda (12).................... keerukas maailmataju. Meeldib sukelduda tundmatusse, avastada midagi (13)....................... Vajab maksimaalset tegevusvabadust ajas, (14)...... ja maailma tunnetamisel. Ei meeldi reglementeeritud töötingimused. Eelistab abstraktsemat laadi ülesandeid. Hindab kõrgelt ilu ja (15)................. Ootab heakskiitu ja tunnustust.
Sobivad ametid: modelleerija, näituse kujundaja, muusik, kunstnik, humorist, reporter, tantsija, orkestreerija, moekunstnik, kunstiõpetaja, laulja, näitekirjanik
A. ruumis
B. uut
C. iseloomustab
D. massist
E. uutes
F esteetilisi väärtusi
G. vajab
H. mitmesugustes materjalides
4. Sotsiaalne isiksustüüp
Sõbralik, abivalmis, kannatlik, taktitundeline, mõistev, koostöövalmis, vastutustundlik.
On lahke ja sõbralik. Valib tegevusi, kus saab (16)........ inimestega. Suhtlemisel toetub pigem tundele ja (17)............... kui loogilisele mõtlemisele. Loomupärast andekust inimestega suhtlemisel kasutab teiste abistamiseks, teenindamiseks , (18)................, ravimiseks, nõustamiseks, kasvatamiseks. Eelistab tegevusi, kus (19)..............on selgelt määratletud, nagu õpetaja-õpilane, nõustaja-abivajaja. Väldib (20).............., mis nõuavad omaette töötamist. Hindab kõrgelt sotsiaalseid, kõlbelisi, eetilisi või (21)..................
Sobivad ametid: kosmeetik, uurija, masinate ja seadmete esitleja, haridustöötaja, nõustaja, psühholoog, hooldusõde, põetaja, puuetega inimeste hooldaja
I. õpetamiseks
J. tegevusi
K. suhelda
L. religioosseid väärtusi
M. suhlema
N. sotsiaalsed rollid
O. õppimisele
P. intuitsioonile
2. Ülesanne:
Moodustage kõik umbisikulise tegumoe vormid. Koosta nende tegusõnadega 5 lauset kasutades umbisikulist tegumoodi.
Lõbutsеma-lõbutseda веселиться
nukrutsema-nukrutseda грустить
tujutsema-tujutseda капризничать
igatsema-igatseda (kelle/mille järele) скучать
tülitsema-tülitseda (kellega)ссориться
usaldama-usaldada (keda) доверять
kahtustama-kahtlustada (keda) подозревать
rõõmustama-rõõmustada (mille üle) радоваться
vaimustama-vaimustada (mille üle) восхищаться
3. ülesanne. Teade.
Teie sõber unustas oma mobiiltelefoni teie juurde. Kirjutage talle selle kohta teade:
millal, ja kust te telefoni leidsite
kuidas, millal ja kust sõber selle jälle kätte saab
jätke oma kontaktandmed
........................................................................................................................................ ............................................................................................................................................ ............................................................................................................................................ ..............................
(Teate pikkus kuni 50 sõna.)
Sõnavara:
paindlik гибкий
väljendusrikas богатый на выражения
keerukas сложный
taju ощущение
sukelduma погружаться
heakskiit одобрение
vastutustundlik ответственный
väärtus ценность
hinnangud оценки (не в школе), например Palun andke hinnangut minu käitumisele (пожалуйста дайте оценку моему поведению)
religioon религия